Jak chronić się przed upałami? Kilka prostych sposobów na orzeźwienie

Podwyższone temperatury niejednemu dają się we znaki. Kiedy termometry pokazują ponad 30°C lepiej nie przebywać zbyt długo na słońcu, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na nasz organizm. Przegrzanie lub udar słoneczny to dwa poważne zagrożenia, na które jesteśmy wtedy narażeni. Warto więc w porę dowiedzieć się, jak chronić się przed upałami.

Nawadnianie i odpowiednia dieta

Nie jest specjalną tajemnicą, że w trakcie upałów powinno spożywać się więcej płynów niż zazwyczaj. Podczas pocenia organizm pozbywa się z organizmu wody, co może przyczynić się do znacznego osłabienia. Zalecaną dawką będzie od 2 do 3 litrów płynów, jednak w pierwszej kolejności powinna to być przede wszystkim woda i soki (najlepiej owocowo-warzywne, przygotowywane samemu ze świeżych owoców i warzyw). Nie jest wskazane picie kawy i alkoholu, które zdecydowanie lepiej będzie zastąpić sokiem pomidorowym – to źródło potasu, którego w trakcie pocenia nadmiernie pozbywa się ciało. Smażone i ciężkostrawne potrawy najlepiej zamienić się na dania złożone głównie z warzyw i owoców. Można także przygotowywać sobie smoothie, które będzie zdrową alternatywą dla zwykłej kolacji. W przyrządzaniu koktajli i soków pomoże nam m.in. blender lub wyciskarka.

Schłodzenie mieszkania

W upalne dni trzeba zadbać o to, aby w pomieszczeniach (zwłaszcza w tych, w których się śpi) temperatura nie osiągała ponad 28°C. Dlaczego? Odbija się to na jakości snu – nawet po 8-godzinnym wypoczynku odczuwać będzie się zmęczenie i osłabienie. Oczywiście nie wolno przesadzać z nadmiernym chłodzeniem, ponieważ szybka i gwałtowna zmiana temperatur może skończyć się infekcjami dróg oddechowych lub przeziębieniem. Wentylatory i klimatyzatory w zupełności wystarczą, by odpowiednio schłodzić pokoje – najlepiej włączyć je wieczorem przed snem i w trakcie dnia, kiedy słońce jest najmocniejsze.

Zimne lody i napoje

Choć to jeden z najszybszych i przyjemniejszych sposobów na orzeźwienie i poczucie chłodu, to jednak nie warto przesadzać z ich ilością. Oczywiście nie będzie złym pomysłem wrzucenie do szklanki soku kilku kostek lodu, ale już picie wyłącznie mocno mrożonych napojów może skutkować zapaleniem gardła. Lody z kolei należy spożywać w rozsądnych ilościach i zawsze lepiej połączyć je z innymi dodatkami – świeżymi owocami, niewielką ilością bitej śmietany czy migdałami.

 

Blender kielichowy i rozdrabniacz Botti 2 w 1.

Zarejestruj się teraz, a otrzymasz kupon rabatowy 10%!

Podając swój adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie ofert z Florentyna Sp. z o.o. zgodnie z naszą polityką prywatności. Możesz zrezygonować z subskrypcji w dowolnym momencie.