Kilka propozycji na dania rozgrzewające

Gdy za oknami dni stają się coraz zimniejsze, to najlepszym pomysłem na obiad są dania rozgrzewające. Po pierwsze, wzmacniają odporność, która szczególnie ważna jest w okresie przejściowym, gdzie nie trudno o zachorowania. A po drugie, przepysznie smakują i sprawiają, że od razu robi się cieplej! Oto kilka naszych propozycji na przepyszne dania rozgrzewające!

Zupa z żółtej cukinii

Smakuje dobrze o każdej porze roku, ale szczególnie wtedy, gdy za oknem panuje słota. Zupa z cukinii wymaga przygotowania kilku składników: pół kilograma cukinii, żółtych patisonów w wersji mini (mniej więcej 3), pół łyżeczki kurkumy, oliwy, bulionu (warzywnego lub mięsnego), skórki i soku z cytryny, przypraw oraz ryżu. Umyte żółte warzywa należy pokroić w kostkę. W tym czasie zagotować bulion, wsypać do niego ryż, a potem kurkumę i doprawić. Gotować do momentu, aż ryż stanie się miękki. Pod koniec na oliwie podsmażyć cukinię oraz patisony pokropione sokiem z cytryny i posypane skórką. Następnie wrzucić je do garnka z bulionem i gotować jeszcze ok. 10 minut. Odstawić zupę na ok. 15 minut po to, aby warzywa mogły nieco zmięknąć. Zaletą tego dania są nie tylko właściwości rozgrzewające, ale również zdrowotne – cukinia to źródło beta-karotenu, witaminy C, PP, B1 i K oraz żelaza i potasu. Ma też właściwości odkwaszające, a dodatkowo skutecznie rozgrzewa!

Krem z dyni i pomidora

Nic tak dobrze nie smakuje w zimne popołudnia, jak kremowa zupa. Niezbędne do jej przygotowania będą: koncentrat pomidorowy (ok. 200 g), duża dynia hokkaido, włoszczyzna na bulion, 2 ziemniaki, cebulka, ziele angielskie, liść laurowy, masło, przyprawy. Na początek należy obrać cebulę, pokroić ją w drobną kosteczkę i podsmażyć. W tym czasie włoszczyznę z ziemniakami i dynią umyć, obrać oraz pokroić w kostkę, a następnie wrzucić do garnka. Dodać cebulkę i zalać wodą. Przyprawić i gotować do miękkości warzyw. Na koniec dodać koncentrat pomidorowy i chwilę podgotować. Po ostygnięciu całość zmiksować za pomocą blendera na gładką masę. Udekorować pestkami dyni, płatkami migdałowymi lub grzankami. Dynia posiada wiele pozytywnych właściwości dla organizmu, a poza tym można z jej pomocą przygotować mnóstwo przepysznych dań (więcej pomysłów na dania z dynią znajdziecie w naszym artykule „3 pomysły na dania z dynią w roli głównej”).

Rozgrzewające śniadanie

Zimno szczególnie doskwiera rankiem – zwłaszcza wtedy, gdy trzeba opuścić cieplutkie łóżko. Dlatego najlepiej rozpocząć dzień od smakowitego śniadania, które zapewni energię na cały dzień i dobrze rozgrzeje. Jedną z porannych propozycji jest jaglanka – pożywna i smaczna, a ponadto wyjątkowo zdrowa. Do jej przyrządzenia należy przygotować mleko kokosowe (ok. 2 szklanki), kaszę jaglaną (szklankę), jabłka (jedno duże lub dwa małe), żurawinę (2 łyżki), wodę (ok. 500 ml), miód, wiórki kokosowe, cynamon, sól i masło. Kaszę (suchą!) lekko uprażyć w garnku z grubym dnem, po czym dodać wodę i zagotować z masłem i szczyptą soli. Gotową kaszę należy odstawić do wystygnięcia, a w tym czasie podgrzać mleko. Po ostygnięciu przełożyć ją do miseczek, zalać mlekiem i wkroić drobno jabłko, wsypać żurawinę, wiórki kokosowe oraz posypać cynamonem.

Zarejestruj się teraz, a otrzymasz kupon rabatowy 10%!

Podając swój adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie ofert z Florentyna Sp. z o.o. zgodnie z naszą polityką prywatności. Możesz zrezygonować z subskrypcji w dowolnym momencie.